BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 5, 2009

Kaedah-kaedah untuk menjadi seorang fasilitator yang baik…

1- Menghubungkan klien dengan sumber-sumber yang ada.

2- Meningkatkan kefungsian sosial klien sama ada individu, keluarga, dan
komuniti.

3- Meningkatkan perkhidmatan sosial kepada klien.

4- Berkongsi dan memberi ilmu pengetahuan serta kemahiran kepada klien.

5- Berusaha meningkatkan abiliti klien bagi menolong diri sendiri.

6- Memberikan komitmen yang tinggi terhadap keadilan sosial dan kesejahteraan
ekonomi semua ahli masyarakat.

7- Memberikan komitmen tinggi kepada kepentingan individu.

8- Menghargai hubungan kerahsiaan dengan klien.

9- Memberikan komitmen kepada perubahan sosial klien.

10- Memisahkan perasaan personal dengan perhubungan professional.

11- Menghargai perbezaan yang wujud di kalangan individu dan kumpulan.

0 comments: