1- Menghubungkan klien dengan sumber-sumber yang ada.
2- Meningkatkan kefungsian sosial klien sama ada individu, keluarga, dan
komuniti.
3- Meningkatkan perkhidmatan sosial kepada klien.
4- Berkongsi dan memberi ilmu pengetahuan serta kemahiran kepada klien.
5- Berusaha meningkatkan abiliti klien bagi menolong diri sendiri.
6- Memberikan komitmen yang tinggi terhadap keadilan sosial dan kesejahteraan
ekonomi semua ahli masyarakat.
7- Memberikan komitmen tinggi kepada kepentingan individu.
8- Menghargai hubungan kerahsiaan dengan klien.
9- Memberikan komitmen kepada perubahan sosial klien.
10- Memisahkan perasaan personal dengan perhubungan professional.
11- Menghargai perbezaan yang wujud di kalangan individu dan kumpulan.
Wednesday, August 5, 2009
Kaedah-kaedah untuk menjadi seorang fasilitator yang baik…
Posted by hidayah at 10:31 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment